کهکشان گرداب،مروارید آسمان شب

درود بر شما ستاره شناس عزیز.به وبلاگ کهکشان گرداب خوش امدید.

کهکشان گرداب،مروارید آسمان شب

درود بر شما ستاره شناس عزیز.به وبلاگ کهکشان گرداب خوش امدید.

ستاره شناسی در سفر

سلام دوستان عزیز.احتمالا بعضی از شما در جریانید من الان مدت زیادی در سفرم.خب تهران برای ستاره شناسان خیلی مناسب نیست.برای همین سفر می تونه مناسبت هایی رو بوجود بیاره که برای ستاره شناسی مناسب باشه.من هم که دنبال فرصت می گردم سعی می کنم هر جا برم وسایل اصلیم همرام باشه.دوربین دو چشمی+دوربین عکاسی(برای عکاسی نجومی)+گرین لیزر+نقشه اسمون و... .اول به مشهد رفتیم بنا بود از اونجا با یک سری از اشنا هامون به سفر عمره مشرف بشیم.ما وقتی رفتیم مشهد که تهران رو غبار در بر گرفته بود و حتی خورشید هم دیده نمی شد اما مشهد خبری از غبار نبود و ماه کامل زیبایی و کم نظیری رو اونجا رصد و عکاسی کردم.بعد از دوروز عازم  سفر به عربستان  شدیم.خب اونجا اسمونش با اینجا فرق می کرد در ضمن مساجد زیبایی داشت که می تونست با اسمون منظره ی قشنگی بسازه پس برای عکاسی مناسب بود.هرچند اسمونش بی نهایت بد بود یعنی الودگی نوری غوغا می کرد اما ماه  و مشتری و زهره دیده می شدند و با مساجد اونجا تصاویر قشنگی درست می کردند و برای عکاسی مناسب بود.از اونجا دوباره برگشتیم مشهد.کی؟!دقیقا شب قبل از خورشید گرفتگی و شانس خیلی خوب من بود که ما مشهد بودیم چون خوزشیدگرفتگی از نواحی غربی ایران دیده نمی شد.پس از اونجا خورشید گرفتگی رو مشاهده و مقداری هم عکاسی کردم.قرار بود  دو سه شب دیگه هم اونجا بمونیم.من هم از فرصت استفاده کردم و خانواده رو با اسرار به یکی از بیابون های ۱۰۰ کیلو متری مشهد بردم تا رصد و عکاسی کنم.اسمونش معرکه بود.قدر هفت به دور از هر گونه الودگی نوری(در روستای علاقه).اسمونش طوری بود که یکی از همراهان گفت که چرا هوا ابریه .وقتی نگاه کردم دیدیم هوا ابری نیست.و اون اقا کهکشان راه شیری رو فکر کرده ابره.یعنی انقدر اسمون خوبی بود.اونجا یک شهاب بسیار پر نور هم دیدم.احتمالا به زمین برخورد کرد.اخه خیلی پر نور بود.البته اتفاق بدی هم افتاد.بعد از اون همه راه دیدم پایه دوربین رو جا گذاشتم.بعد از مشهد اومدیم شمال و اینجا هم می خوام از فرصت استفاده کنم.وقتی رسیدم تهران عکس ها رو نشونتون می دم.اخه دوربینم مکانیکیه و عکس ها باید بره زیر لابراتوار..امیدوارم اینجا بتونم خوب رصد کنم و عکس بگیرم.فعلا با اجازه

نظرات 5 + ارسال نظر
علی صفوی 1388/05/05 ساعت 07:52 ب.ظ

سلام.بابا ایول .منتظر عکسات هستیم
(:

mahdieh_astro 1388/05/10 ساعت 07:52 ب.ظ http://www.underiransky.blogfa.com

سلام
چطوری برای بلاگتون لوگو ساختید؟؟

سلام.در سرویس بلاگ اسکای یک قسمت به نام ارسال لوگو وجود داره .از اونجا می تونید لوگو برای خودتون بذارید فقط دوتا نکته:
1-فرمت تصویر بایدgifباشه
2-حجم تصویر باید کم باشه،کم تر از 20 کیلو بایت

سارا 1388/05/11 ساعت 05:59 ب.ظ

وبلاگ خوبی بود .امیدوارم بهتر بشه

سلام.خیلی متشکرم.فعلا تا ۱۷مرداد سرم فوق العاده شلوغه.نمی تونم این جا رو بروز کنم.ولی بعد از اون بیشتر به اینجا می رسم و ان شاالله از الان بهتر میشه
با تشکر

روح الله abadanastro 1388/05/12 ساعت 01:51 ب.ظ

وبلاگ قشنگیه
راستی امیدوارم توی این گیر دار به سفر خارجی نری بویژه عربستان
چون آفولانزا اومده شدید

سلام.خیلی لطف کردی اینجا اومدی.
من دو هفته پیش عربستان بودم.
خوشبختانه الان سالمم.
دکترم رفتم و تایید کرده.
متشکرم

محمود نکوامال 1388/05/21 ساعت 03:24 ق.ظ http://abadanastro@com

بنام خدا به تصاویر زیبا از کهکشان ها نگاه میکردم که یک سئدال برایم پیش امد مرکز کهکشان هاچیست وساختار انها از چیست ما در کهکشان راه شیری هستیم چرا ما مرکز کهکشان خودمان را نمی بینیم با تشکراز شما

سلام دوست عزیز.اجازه بدید جواب سوال شما رو با یک سوال بدم:
حتما پیش اومده که و قتی به شهر نگاه می کنید می بینید که شهر بسیار الوده است و رنگ قهوه ای دود رو در شهر تشخیص میدید(در تهران بیشتر از هرجا)همیشه شما شهر رو در دوردست الوده می بینید.هیجوقت اون دود ها رو دور و بر خودتون نمی بینید.اما ایا اطراف شما دود وجود نداره؟؟؟
چرا وجود داره ولی چون به شما نزدیکه دیده نمی شه.یعنی تراکم اون الودگی هرچه به ما نزدیک تر باشه کمتر به چشم میاد.مثال های دیگری هم هست .مثلا در حالت مه ابر ها کم نور تر از حالتیند که از ما دورند.در اون حالت اونها بسیار پررنگ ترند.برای همین هم مرکز کهکشان هایی که از ما دورند متراکم تر و درنتیجه پر نور تر از کهکشان ما به نظر می رسند.هرچند در تابستان که روی اسمان به طرف مرکز کهکشان است راه شیری بسیار زیبا تر از زمستان به نظر می رسد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد